
tosocial x Sara
Idag träffade vi Sara Holmgren expert inom copy, varumärke och strategier men också en av våra talanger i talent hub.
Hej Sara! Berätta lite kort vem du är?
Hej!
Jag heter Sara Holmgren och jag är en långdistanslöpare i Göteborg men även skribent och strateg. Två delar av mig som jag tycker om att kombinera då båda handlar om att genom uppsatta mål eller vision – skapa och driva en kreativ process och vara flexibel vid förändring.
Du är en del av tosocials talent hub. Berätta gärna lite om hur du ser på att vara en del av det?
Jag tycker det är en fantastisk fördel att vara en del i tosocial Talent Hub. Det är nytänkande att ha en vision om att vara en extern inhouse-byrå där företag kan få hjälp med i princip allt – eftersom tosocial tillsätter olika personer för olika uppdrag. På så vis säkerställer man leverans och upprätthåller kreativitet.
Dina expertområde är ju copy, varumärke och strategier, kan du berätta liter mer om hur dessa tjänster kan hjälpa företag att bli bättre i deras digitala kommunikation?
Jag brukar alltid säga att jag jobbar med hjärtat i varumärket. Jag tycker allt för många hoppar på och lägger resurser på att skapa aktivitet på medier där dem inte alls får impact eller stärker sitt varumärke på rätt sätt. Jag tänker alltid strategisk utifrån värderingar, syfte och mål. Det hjälper till att hålla en röd tråd och utgör grunden för värdeskapande kommunikation. Oavsett om det är ett långsiktigt eller kortsiktigt arbete som kunden vill ha.
Om du skulle få ge ett råd till ett företag för att förbättra sin digitala kommunikation vad skulle det då vara?
Att det är bättre att gå långsamt i rätt riktning – än snabbt i fel riktning. Ett meningsfullt citat från Simon Sinek.