CASE: MVB BYGG

GENOM RÖRLIGT MATERIAL SPRIDA OCH BERÄTTA

OM MENINGEN MED ÄLSKA STADEN

Case beskrivning

Vi fick i uppdrag av MVB Bygg att ta fram filmer som skulle hjälpa dom att tydliggöra budskapet: Älska Staden.

Älska staden kommer från att fler och fler väljer att bo i våra städer. Som ett led i detta vill vi på MVB vill vara med och verka för ett hållbart byggande och en gemensam utveckling av den framtida staden, oavsett storlek. Hållbart med tanke på miljö, socialt och ekonomi.

Miljö-  klokt byggande, kvalitet och miljömedvetet
Socialt – trygghet, mångfald, jämställdhet, lokal närvaro
Ekonomi – bygga lönsamt, främja metoder som leder till hållbart byggande

Det är i staden som MVB har sin framtid med ett ökat behov av nya bostäder och arbetsplatser.
Med Älska staden uttrycker vi vår kärlek till staden som vi är med och utvecklar.

Koncept

Konceptet resulterade i att ta fram tre filmer med inriktningen Älska staden fast från olika synvinklar. 

  • Älska staden – Varumärkesförklarande
  • Älska staden – Ur medarbetarens perspektiv
  • Älska staden – Personifierad och inom organisationen
  • MVB

    tosocials styrka är engagemang och kreativitet i kombination med flexibilitet och snabb service. 
    De är en bra kreativ partner som dessutom alltid är positiva, trevliga och lätta att samarbeta med.

    Susanne Lewenhaupt, Head of Marketing and Communication

Resultatet av konceptfilmerna

Älska staden – Varumärkesförklarande

Varumärkesbyggande film där det tydliggörs vad Älska staden betyder för företaget MVB Bygg. 

Älska staden – Ur medarbetarens perspektiv

Hur ser MVB Byggs personal på Älska staden,vad betyder Älska staden för dom?

Älska staden – Personifierad

Hur samspelar arbetsplatsen MVB och Älska staden. 

Urval av konceptbilder

tosocial Scandinavia AB
Östra Tullgatan 5
211 28 Malmö

© 2023 tosocial. All rights reserved.