CASE: Gothia Cup

Att vara partner till Gothia Cup!

Case beskrivning

Vi fick i uppdrag av Gothia Cup att ta fram en säljfilm som ska visa känslan av att vara partner till världens största och mest internationella fotbollscup för ungdomar. 

Filmen är uppbyggd av att de nuvarande sponsorerna berätta genuint om varför de valt att bli partner och hur deras upplevelser kring Gothia Cup är. Detta i en mix av härliga fotbollsbilder, glada ungdomar och ett strålande Göteborg. 

För att lyckas med detta filmade vi 4 dagar under Gothia Cup 2019 samt att vi använde oss utav videomaterial som Gothia Cup tagit fram vid tidigare turneringar. 

 

  • Gothia Cup

    För Gothia Cup är det viktigt att dokumentera vår turnering från många olika perspektiv. Ett av dessa handlar om att belysa några av våra partners olika aktiveringar och engagemang under veckan. Från detta skapade Tosocial en film på ca tre minuter, som på ett säljande sätt blandar sköna klipp från turneringen, med materialet från våra partners. Filmen används idag både i olika säljsammanhang samt när vi summerade året med våra partners.

    Tosocial insats och engagemang bidrog stark till att filmen har fått ett starkt och positivt mottagande.

    Thomas Anderson, Säljchef

© 2020 tosocial. All rights reserved.